اخبار خودرو

general

امسال 45 هزار دستگاه خودرو تجاری نشد

پدال نیوز

به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - پیرمحمدی می گوید: حدود 35 درصد از ارزبری مربوط به قطعات برق الکترونیک می شود و مربوط به صنعت خودرو نیست. به گفته مدیرعامل ساپکو، اغلب خودرو های تولید شده سال گذشته تجاری شده و کمتر از 10 درصد آنها رسوب کرده و 8 درصد آن ها ناقص مانده که به خودروهای تجاری امسال منتقل شده است. امسال تاکنون 380 هزار خودرو طبق برنامه تولید شده که از این میزان کل خودرویی که تجاری شده 335 هزار دستگاه است. حدود 45 هزار دستگاه از خودرو های امسال ایران خودرو تجاری نشده است. تعداد خودرویی که در ایران خودرو طی سال گذشته تولید شده بالغ بر 501 هزار دستگاه بوده، تعداد خودرویی که تجاری شده و دست مشتری هم رسیده حدود 470 هزار دستگاه بوده است. به گفته خودروسازان، علت تجاری نشدن خودروهای کف پارکینگ نقص در کمبود ریزتراشه هایی است که مشکل جهانی دارند. این ریزتراشه ها مرتبط با صنعت برق الکترونیک است که در کشور امکان ساخت آنها وجود ندارد. شرکت های خودروسازی از جنرال موتورز تا استلانتیس و هوندا موتور خطوط مونتاژ کارخانه هایشان را به دلیل کمبود تراشه تعطیل کرده اند. البته بخشی از این کمبود ناشی از تحریم هایی است که دولت سابق آمریکا علیه کارخانه های تراشه سازی چینی وضع کرده است. برخی از شرکت ها کارکنانشان را مرخص کرده اند. کارخانه های تولید ریزتراشه ها که عمدتا متعلق به شرکت های آسیایی است و معمولا تراشه هایی با پیشرفتگی کمتر تولید می کنند، به دلیل سرمایه گذاری اندک در سال های اخیر در مضیقه قرار گرفته اند. اکثر این کارخانه ها برای تولید تراشه های خودرو استفاده می شوند. بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور گفته بود  براساس آخرین آمار، بالغ بر 178 هزار خودرو ناقص در پارکینگ ها انباشت شده است و برداشت این است که نیاز به نهادی تنظیم کننده برای تامین قطعات وجود دارد. خودروسازان مجبورند پیش فروش کنند، زیرا زیان انباشته و مشکل نقدینگی دارند.

هوندا

general

هادیانفر تمام موارد را نگفت! / علت تصادف تنها باز نشدن ایربگ نبود

پدال نیوز

به گزارش پدال نیوز؛ حوالی ساعت 7 صبح 20 دی، تصادفی وحشتناک رخ داد؛ " 4 فوتی و 27 مصدوم" حاصل تصادف زنجیره ای 59 دستگاه خودرو در خوزستان محور بهبهان رامهرمز بود. متاسفانه به دنبال این تصادف، 4 خودرو دچار آتش سوزی شده و 5 نفر از افراد آخرین سکانس تلخ زندگیشان در جاده مه آلود محور بهبهان رامهرمز بود و 41 نفر هم دچار مصدومیت های شدید شدند و لطمات جبران ناپذیری به آن ها وارد شد. تصادفی که از دقایق ابتدایی هر ارگانی برای شانه خالی کردن از مسیولیت خود، به دنبال مقصر می گشت و هیچ ارگانی علت آن را به گردن نگرفت و طبق معمول بحث کیفیت ساخت خودروها مطرح شد! و شاید بتوان گفت به نوعی عامل این تصادف به گردن خودروسازان افتاد. هادیانفر رییس پلیس کشور بعد از این حادثه مدعی شد که ایربگ خودروهایی که برخی از آنها ساخت ایران بود، باز نشده است و در این بین هیچ حرفی از شرایط آب و هوایی و جاده ای و نبود پلیس و اعلام هشدار دهنده نشد! بیان یک نکته اینجا ضروریست؛ اینکه سال ساخت غیر از 2 خودرو، برای سال هایی بوده که ایربگ روی آنها نصب نشده است. در این تصادف، یکی از خودروها ام وی ام از شرکت مدیران خودرو بوده که ایربگ ماشین عمل نکرده است، دیگری خودرو پراید 131 سال 91 بوده و مربوط به سالی بوده که خودروسازان الزام به نصب ایربگ نبودند. خودرو دیگری ام و ام از شرکت مدیران خودرو سال 99 بوده است که ایربگ خودرو باز نشده است؛ خودرو دیگری نیسان سال 95 بوده که این خودرو فاقد ایربگ بوده است. یک خودرو تندر 90 نیز در این تصادف وجود داشته که برای سال 90 بوده و ایربگ خودرو نصب نبوده است. علاوه بر این تعدادی خودرو وانت پیکان و میشان نیز بوده که اصلا ایربگ نداشتند و همچنین یک خودرو هیوندای هم بوده که ایربگ این خودرو هم نیز عمل نکرده چرا که تصادف از عقب بوده و ایربگ زمانی که از خودرو از جلو ضربه بخورد، باز می شود. گفتنی است، از سال 92 مصوبه الزام خودروسازان برای نصب 2 ایربگ ابلاغ شد یعنی خودروسازان از سال 92 به بعد ملزم به نصب ایربگ روی خودرو شدند و خودروهای سال های قبل آن را نداشتند و اکنون در خودروهای تصادفی 2 خودرو برای سال های 92 به بعد بود که ایربگ یکی از آنها باز شده و دیگر باز نشده است. ناگفته نماند که باز نشدن ایربگ را شاید بتوان به این دلیل بیان کرد که تصادف خودروها از عقب بوده و در صورت تصادف از عقب ایربگ خودرو باز نمی شود و ایربگ با ضربه از جلو باز می شود. ماجرا از این قرار است که در مسیر برگشت، یک دستگاه تریلی با سرعت 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت وارد مه شده و در یک لحظه به دلیل بالارفتن تراکم زیاد مه، دید راننده محدود شد و وی به سرعت با ترمز گرفتن و توقف، سعی داشت با سرعت کم طی مسیر کند، اما خودرو های پشت سر به علت عدم رعایت فاصله طولی و توجه به جلو با تریلی برخورد کرده بودند. دید این راننده به این دلیل کم شد که شرایط آب و هوایی نامناسب بوده و هیچ علایم هشدار دهنده ای در کنار جاده نصب نشده بود. پس از ترمز راننده کامیون، در این زمان کامیون دیگری وارد جاده شده و از آنجایی که دید کافی وجود ندارد به خودروهای جلو می زند و روی انها می رود و به این ترتیب باعث وقوع این حادثه تلخ می شود حتی ایربگ خودرو توسان کره ای هم باز نمی شود چون تصادف از عقب و در حالت ایستایی خودروها بوده است. در شرایط زمستانی معمولا پلیس اگر احساس نگرانی در تردد کنند، مسیر را به سرعت مسدود کرده و اجازه تردد را نمی دهند، اما بعضا شرایط جوی پایدار است و کمتر از نیم ساعت یا 20 دقیقه شرایط جوی نامساعد می شود. شاید اگر باز نشدن ایربگ را عامل این تصادف ندانیم و از جنبه دیگر یعنی عدم رعایت فاصله طولی، روشن نکردن چراغ های هشدار در مه و بی احتیاطی رانندگان نگان کرد می توان نتیجه گرفت که نباید همیشه مقصر تصادفات جاده ای را خودروسازان دانست و درست این است که تمام جوانب را در نظر بگیریم. اگر خودروها دید کافی داشتند، باعث می شد به موقع خودرو جلویی را ببینند و به موقع سرعت خود را کاهش داده و به موقع ترمز کنند و اینگونه ماشین دیگری از عقب با آنها برخورد نمی کرد. نبود نظارت کافی به جاده های کشور سال هاست که لرزه به تن افراد بسیاری انداخته و شاید این درست نباشد همیشه خودروسازان را در یک طرف ترازو قرار دهیم و از بروز این چنین اتفاقات شانه خالی کنیم. شرایط جوی نامناسب سالیان سال است که باعث بروز این چنین تصادفات شده و از طرفی شاید بتوان تردد کامیونها و خودروهای سواری فرسوده را عاملی در بروز این چنین حوادث دانست و می توان گفت همه اینها در وقوع این حادثه نقش داشته اند. تنها ساعاتی پس از حادثه همه به دنبال پیدا کردن مقصر اصلی برآمدند و خانواده های داغ دیده ای که همگی مقصر را هم پلیس راهور و هم خودروسازان معرفی کردند گفتند که نیاز است شرایط جاده ای طوری محیا شود تا رانندگان دید کافی داشته باشند چرا که ممکن است تردد در این جاده های خطرناک، جان بسیاری را بگیرد. مدیر روابط عمومی اورژانس علوم پزشکی اهواز در روز حادثه گفت: به دلیل مه شدید در محور مواصلاتی بهبهان-رامهرمز روبروی روستای دودانگه حدود 59 خودرو دچار سانحه و تصادف زنجیره ای شدند. بنا بر گزارش اعلامی پلیس، در این حادثه جو پایدار در کمتر از 20 دقیقه تبدیل به جو ناپایدار شد و توده مه غلیظی در جاده نشست، جاده دو طرفه بود و مسیر رفت آن هیچ مشکل خاصی نداشت، رانندگان در مسیر رفت با احتیاط عبور کردند و هیچ حادثه ای رخ نداد.

هیوندای
پراید

general

خودروهای 1 میلیارد و 750 میلیون تومانی بازارج باپول تیگو 8 در بازار داخلی چی بخریم؟

تحلیل بازار

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی شرکت مدیران خودرو فونیکس تیگو 8 پرو را 1 میلیارد و 750 میلیون تومان قیمت گذاری کرد. قیمتی که برخلاف تمام تصورات مشتریان در بازار برای این محصول معقول و منطقی به نظر نمی رسد. قیمتی که می تواند سایر خودروسازان را ترغیب کند که محصولات خود را با بها غیرمنطقی عرضه بازار کنند. هرچند که مدیران خودرو نسبت به سایر برندهای چینی در کشور از وضع خدمات پس از فروش مناسبی بهره مند است، اما یکی از موانع مهم این خودرو در بازار مساله خدمات پس از فروش است. در این گزارش به بررسی قیمت تیگو 8 پرو پرداختیم تا ببنیم با این قیمت چه خودروهای می توان خریداری کرد. فونیکس تیگو 8 پرو نقش اول این گزارش در روزهای گذشته با قیمت 1 میلیارد و 750 میلیون تومان توجه تمام رسانه ها و مشتریان در بازار را به خود جلب کرد تیگو8 پرو گزینه نخست فونیکس تیگو 8 پرو نقش اول این گزارش در روزهای گذشته با قیمت 1 میلیارد و 750 میلیون تومان توجه تمام رسانه ها و مشتریان در بازار را به خود جلب کرد. این خودرو را شاید بتوان لوکس ترین و جدیدترین خودرو چینی در کشور معرفی کرد، اما قیمت بالای این محصول می تواند سبب رغبت مشتریان برای خرید کاهش یابد. فونیکس تیگو 8 پرو محصول جدید مدیران خودرو دارای طراحی جدید به لطف هدف گذاری چینی ها برای عرضه این محصول در بازارهای خاورمیانه است. نمای جلو این خودرو دارای چراغ ها و جلوپنچره باریک و کشیده، کاپوت عرض و پرحجم توام با پویایی ظاهر است. نمای عقب خودرو دارای طراحی همگن با نمای جلو خودرو بوده و گرافیک زیبا در طراحی چراغ ها استفاده کرده است. طراحی ظاهری خودرو محافظ کارانه است، در این خودرو سعی شده است فناوری رکاب متحرک در زمان باز شدن درها استفاده شود که در سایر خودروهای هم کلاس قیمتی این مورد وجود ندارد. در طراحی کابین خودرو سعی شده است که از دو نمایشگر 8 و 10 اینچی، فرمان دی کات، سقف پانوراما و تریم با کیفیت استفاده شود. این مساله تا حدی خط مشی چینی ها را به سمت طراحی اورپایی ها سوق داده است. فونیکس تیگو 8 پرو دارای یک پیشرانه چهارسیلندر به حجم 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر است که می تواند 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور برای خودرو تولید کند. این خودرو مجهز به یک گیربکس دو کلاچه 7 سرعته است که قدرت تولید شده را به محور جلو منتقل می کند. از مهم ترین آپشن های این خودرو می توان به کیسه هواهای پرده ای، زانویی و جانبی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت خودرو در سربالایی، ترمزپارک برقی، دوربین 360 درجه، سیستم نقطه کور، سیستم کروز کنترل، سنسور پارک، کنترل خودرو در سرپایینی و سنسور باران اشاره کرد. اما این خودرو هرگز نمی تواند به دلیل ساختار فنی پیشرانه و سیستم تعلیق یک کراس اوور پرقدرت در قیاس با رقبای کره ای، ژاپنی و اروپایی باشد. این خودرو نسبت به سایر برندهای چینی دارای خدمات پس از فروش مناسب است، اما انتظار یک خدمات پس از فروش مناسب در حد یک خودرو 1 میلیارد و 750 میلیون تومانی نباید داشت. این خودرو در نسل جدیدی که تقریبا آخرین نسخه توسان وارداتی نیز به کشور محسوب می شود، در مدل 2017 با 22 هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی حدود 1 میلیارد و 750 میلیون تومان دارد هیوندای توسان در مقام دوم هیوندای یکی از برندهای خوشنام کره ای در بازار کشور محسوب می شود، این برند یک محصول پر فروش در سگمنت کراس اوور به نام توسان دارد. این خودرو در نسل جدیدی که تقریبا آخرین نسخه توسان وارداتی نیز به کشور محسوب می شود، در مدل 2017 با 22 هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی حدود 1 میلیارد و 750 میلیون تومان دارد. هیوندای توسان مدل 2017 را با تیپ TL می شناسیم، این خودرو همان کابین تیپ قبلی یا همان LM را دارد که دستخوش باز طراحی یا همان فیس لیفت قرار گرفته است. ظاهر این خودرو با چراغ های کشیده، جلوپنچره عرض و سپر و بدنه عضلانی حس ایمنی را در نگاه اول به خودرو منتقل می کند. در طراحی داخلی توسان 2017 سعی شده است که چیدمان قطعات به بهترین حالت و برخلاف سایر کراس اوورهای دو دیفرانسیل باشد. این خودرو کره ای به یک پیشرانه چهارسیلندر به حجم 2 لیتر و با 155 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این خودرو با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک می تواند قدرت تولید شده در پیشرانه را بین دو دیفرانسیل جلو و عقب تقسیم کند. آپشن های این خودرو می توان به کیسه هواهای پرده ای، زانویی و جانبی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت خودرو در سربالایی، ترمزپارک برقی، دوربین 360 درجه، سیستم نقطه کور، سیستم کروز کنترل، سنسور پارک، کنترل خودرو در سرپایینی و سنسور باران اشاره کرد. این خودرو در قیاس با رقیب چینی خود از کیفیت بالاتر و استهلاک کمتر برخوردار است، از نظر تامین قطعات نیز در یک سطح قرار دارد. این خودرو در مدل 2018 با 65 هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی در حدود 1 میلیارد و 75 میلیون تومان دارد میتسوبیشی اوتلندر در مقام سوم میتسوبیشی اوتلندر در دو تیپ بنزینی و هیبریدی به کشور وارد شد، نسخه بنزینی آن در سه نسخه 3، 4 و 5 راهی بازار شده است. این خودرو در کلاس کراس اوور دو دیفرانسیل در بازار کشور توانست خوش بدرخشد. با چشم پوشی از ضعف های آرین موتور در خصوص خدمات پس از فروش، این خودرو در بازار کشور همچنان محبوب است. این خودرو در مدل 2018 با 65 هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی در حدود 1 میلیارد و 75 میلیون تومان دارد. طراحی این خودرو مانند سایر محصولات ژاپنی است که برای آفرود طراحی شده است، چراغ های باریک و کشیده جلو و عقب خودرو با بدنه عضلانی و ارتفاع مناسب، در زمان حرکت بیشتر حس لذت خودروهای سواری را القا می کند. این خودرو دارای یک پیشرانه چهارسیلندر به حجم 2.4 لیتر بوده که می تواند 170 اسب بخار قدرت و 232 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو مجهز به یک گیربکس سی وی تی است که می تواند قدرت تولید شده در پیشرانه بین دو دیفرانسیل خودرو تقسیم کند. از مهم ترین آپشن های این خودرو می توان به کیسه هواهای پرده ای، زانویی و جانبی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت خودرو در سربالایی، ترمزپارک برقی، دوربین 360 درجه، سیستم نقطه کور، گرمکن صندلی و فرمان، سیستم کروز کنترل، سنسور پارک، کنترل خودرو در سرپایینی و سنسور باران اشاره کرد. هرچند این خودرو دو دیفرانسیل رقیب قیمتی فونیکس است، اما کیفیت این محصول نسبت به فونیکس تیگو 8 بیشتر است. کدام خودرو را بخریم؟ فونیکس تیگو8 با قیمت مذکور در نسخه صفر کیلومتر در بازار موجود است، اما دو رقیب دیگر آن یعنی هیوندای و میتسوبیشی با همین قیمت و در نسخه کارکرده موجود هستند. هیوندای و میتسوبیشی به دلیل داشتن پلت فرم ایمن، کیفیت بالا و تکنولوژی بهتر نسبت به تیگو8 برتری دارند. اما تیگو 8 نسبت به دو خودرو مذکور از وضعیت خدمات پس از فروش بهتری در شبکه نمایندگی برخوردار است. این قیمت گذاری برای تیگو 8 می تواند خودروسازان داخلی را برای افزایش محصولات بی کیفیت بیشتر ترغیب کند. گفتنی است در این گزارش رتبه بندی براساس کیلومتر کارکرد پایین انجام شده و ارتباطی به کیفیت یا قوای فنی محصول ندارد.

میتسوبیشی
هیوندای

general

خرید ب ام و و مینی شما با بهترین شرایط در محل شما

پدال نیوز

به گزارش پدال نیوز؛ با توجه به شرایط حاضر و محدودیت های موجود و همچنین برای راحتی بیشتر و حفظ سلامت مشتریان و هموطنان عزیز، پرشیا خودرو از شما دعوت می کند تا از فرصت پیش رو استفاده نموده و به صورت غیر حضوری خودروی BMW و MINI خود را با بهترین شرایط در محل خود به فروش برسانید. در همین راستا شبکه گسترده فروش شرکت پرشیا خودرو اماده خدمت رسانی هموطنان عزیز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و فروش خودرو، لطفا اطلاعات تماس، نام و نام خانوادگی، مدل خودرو، محل سکونت و شماره تماس خود را از طریق تکمیل فرم قرار داده شده در لینک زیر ارسال نمایید. https: //forms. gle/dD4K7BHXabUZgt1Y9کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت. کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با شماره های تماس دفتر مرکزی پرشیا خودرو: 0214591 داخلی 1549 و 1146

مینی

general

پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو و سایپا / از شاهین و کوییک تا دنا پلاس و پژو 207 (+جدول و جزییات)

عصر ایران

2 شرکت ایران خودرو و سایپا  طرح پیش فروش تعدادی از محصولات خودرو را اجرایی می کنند. به گزارش عصر ایران در طرح پبش فروش ایران خودرو محصولاتی مانند دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک و دستی، پژو 207 دستی با سقف شیشه ای، رانا پلاس معمولی و رانا پلاس با سقف شیشه ای، سورن پلاس و تارا با گیربکس دستی وجود دارند. موعد تحویل محصولات ایران خودرو دی و بهمن 1401 می باشد. متقاضیان محصولات ایران خودرو می توانند از سه شنبه 28 دی تا پنج شنبه 30 دی با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale. ikco. ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند. جدول فروش ایران خودرو به شرح زیر است: سایپا نیز هم زمان با ایران خودرو از روز 5 شنبه طرح فروش یکساله و همچنین طرح فروش مشارکت در تولید را اجرایی می کند. در طرح فروش یکساله و همچنین مشارکت در تولید محصولاتی مانند شاهین، کوییکR و کوییک با گیربکس معمولی، ساینا S و سایپا 151 با موتور M13 به  فروش می رسد. متقاضیان محصولات سایپا  می توانند از 5 شنبه 30 دی به مدت 2 روز می توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا به نشانی  saipa. iranecar. com نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند جدول فروش به شرح زیر است:   نظرات کاربران

پژو
تارا
general

بازار خودرو، کاهش 5 درصدی قیمت ها و بازاری که سرد است

پدال نیوز

به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، عبدالرضا عساکره درباره وضعیت بازار خودرو در اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه به بهمن ماه نزدیک می شویم و قبلا بازار در این فصل، یعنی بهمن و اسفندماه دارای وضعیت خوبی بود اما امسال به دلیل کاهش قیمت دلار و نشست برجام که تا کنون بی نتیجه بوده، بازار متوقف شده است. وی افزود: با توجه به این شرایط، بازار راکد است و معامله ای انجام نمی شود، فقط ماشین های داخلی معامله می شوند که آن هم در چهار پنج روز گذشته راکد شده است. عساکره با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی در پنج و شش روز گذشته 5 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: قیمت برخی خودروها از پنج میلیون تا 12 میلیون تومان کاهش یافته اما با این وجود، خرید مردم نیز کاهش داشته و علت این کاهش قیمت بالا و پایین شدن قیمت دلار و نشست برجام بوده است. رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی اهواز در ادامه به قیمت خودروهای داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودرو پراید 131، 170 میلیون تومان، خودروی پراید 111، 180 میلیون تومان، خودروی پارس سال 280 میلیون تومان، پارس تی یو فایو 340 میلیون تومان، 206 تیپ 2، 270 میلیون تومان، 207 دنده ای 370 میلیون تومان، 207 اتومات 560 میلیون تومان، دنا معمولی 370 میلیون تومان و دنا پلاس اتومات 505 میلیون  تومان است. وی در خصوص قیمت خودروهای اروندی نیز گفت: از یک ماه پیش که قیمت دلار افزایش پیدا کرد و تا مرز 30 هزار تومان رسید، قیمت خودروهای اروندی اوج گرفته و نسبت به دو ماه پیش حدود 50 تا 60 میلیون تومان افزایش داشته اند اما در حال حاضر با وجود کاهش قیمت دلار، قیمت این خودروها کاهشی نداشته و همان قیمت سابق را دارند و در بازار به هیچ عنوان معامله ای برای ماشین های خارجی انجام نمی شود. وی با اشاره به قیمت خودروهای اروندی تصریح کرد: خودروی سانتافه نیم فول 2017، 750 میلیون تومان، سانتافه نیم فول 2018، 800 میلیون تومان، توسان نیمه فول 2017، 720 میلیون تومان، توسان نیمه فول 2018،   780 میلیون تومان، رافور 2017 فول یک میلیارد و 200 میلیون تومان، رافور 2018، یک میلیارد و 350 میلیون تومان، پرادو 217 فول 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و لندکروز 2018 صفر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد. عساکره در زمینه عمده خرید مردم اظهار کرد: مردم بیشتر خودروهای داخلی خریداری می کنند و خودروهای داخلی دو تا سه برابر بیشتر نسبت به خودروهای خارجی معامله می شود.

دنا

general

استلانتیس رقیب اصلی چینی ها و تسلا شد

تحلیل بازار

بازار؛ گروه خودرو: اگر رقابت با تسلا و تولید محصولات مشابه برنامه همه خودرو سازان در دنیا برای رقابت است، پس استلانتیس برند جدید خودرو سازی که متشکل از ادغام فیات کرایسلر و پژو سیتروین است، می تواند شروع خوب و البته پر قدرتی داشته باشد. همچنین محصولات این خودرو سازی نه تنها در آینده منجر به رقابت جدی با تسلا می شود، بلکه همین حالا هم سهام این خودرو ساز چهار ملیتی از تسلا پیشی گرفته است. بنابراین تسلا رقیب سر سختی در سال 2022 دارد. تاوارس از زمان تبدیل شدن استلانتیس به چهارمین خودرو ساز بزرگ جهان به لحاظ تیراژ تولید، یک استراتژی 30 میلیارد دلاری ضرب العجلی ترسیم کرد فراهم سازی زیر ساخت بهبود کسب و کار توام با ارتقا صنعتی در چین همسو با افزایش ظرفیت تولید در اروپا دو حوزه قابل پیگیری و بررسی تحلیلگران در صنعت خودرو است. این موضوع از زمان رونمایی اهداف استلانتیس در یک مارس سال گذشته که کارلوس تاوارس مدیرعامل این شرکت آن را معرفی کرد، در تحلیلگران صنعت خودرو ایجاد شده است. با افزایش 60 درصدی سهام استلانتیس که در زمان عرضه اولیه خود در بورس که 18 ژانویه 2021 صورت گرفت، تسلا به سرعت 27 درصد سهام خود را ارتقا داد و با این حال ارزش استلانتیس 67 میلیارد دلار در بازار سرمایه بها داشت. این مورد بیانگر پیشی گرفتن 6 درصدی استلانتیس از تسلا است. با این تفاسیر می توان تصور کرد که سال میلادی جاری یک سال سرنوشت ساز و بسیار خوب برای استلانتیس است. زیرا تحلیلگران معتقد هستند که تاوارس با جاه طلبی و چشم اندازه وسیع به آینده «جریان پایداری از ابتکارات استراتژیک» برای این برند نوپا در بازارهای جهانی از خود نشان داده است. تاوارس از زمان تبدیل شدن استلانتیس به چهارمین خودروساز بزرگ جهان به لحاظ تیراژ تولید، یک استراتژی 30 میلیارد دلاری ضرب العجلی ترسیم کرد. در این سیاست طی همکاری با آمازون و مونتاژ کننده آیفون ایتلافی را برای تسریع توسعه نرم افزارهای ایمنی در کنار تولید نیمه هادی ها برای خودروهای خود ران و متصل آینده ایجاد کرده است. از دیگر استراتژی او می توان به برنامه هایی طراحی و تولید پنج کارخانه باتری سازی در اتحادیه اروپا و انعقاد قرار داد با این اتحادیه، دست یابی استلانتیس به خودروهای برقی را ساده تر کرده است. در همین جریان افزایش حاشیه سود عملیاتی شرکت استلانتیس تا 10 درصد را با کنار گذاشتن درگیری ها با انجمن های کارگری فراهم ساخته است. بدون احتساب نیرو کار فورشیا قطعه ساز بزرگ پژو، استلانتیس حدود 300 هزار نفر نیروی انسانی دارد، تاوارس وعده داده است در صورت عدم تعطیلی کارخانه ها این مقدار نیرو نیز احتمالا براساس نیاز افزایش یابد. تمام این اقدامات علیرغم مواجهه با بحران تامین نیمه هادی ها و زنجیره تامین که باعث از دست رفتن تولید میلیون ها خودرو در خودروسازان بزرگ جهان شده است، انتظار می رود در سال آینده مقدار تولید خودروهای ناقص در جهان به سرعت کاهش یابد. مارکو سانتینو شریک مشاوران مدیریت الیور وایمن، گفت: تاوارس به شهرت خود به عنوان یک مدیر اجرایی از رویکرد زیرساختی در اتحادیه اروپا اجتناب می کند، خطوط کلی استراتژی او در جای خود و برخلاف زندگی اش است. وی افزود: مسیر قبلا ترسیم شده است و باید اکنون آن را تثبیت کند، از طرح تجاری او انتظار آتش بازی نداریم. تحلیلگران می گویند 14 برند خودروسازی که استلانتیس را تشکیل کرده مانند جیپ، رم، سیتروین، اوپل و مازراتی همگی دارای یک مرز باریک میان تمایز و رقابت داخلی هستند چالش های استلانتیس برخی از کارشناسان معتقد هستند، اقدامات جسورانه تری برای توسعه استلانتیس لازم است. به عنوان مثال تحلیلگران می گویند 14 برند خودروسازی که استلانتیس را تشکیل کرده مانند جیپ، رم، سیتروین، اوپل و مازراتی همگی دارای یک مرز باریک میان تمایز و رقابت داخلی هستند. این درحالی است که شرکت خودروسازی تسلا با یک برند واحد و استراتژی متمرکز، انتقال صنعت خودرو به آینده که شامل محصولات الکتریکی و توسعه نرم افزارهای ایمنی در وسایل نقلیه هست را دنبال می کند. تاوارس گفته است که همه جنبه های این گروه از جمله برندهای آن زیر ذره بین است، بنابراین تحلیلگران پیشنهاد کردند که برخی از آن ها را برای صرفه جویی در هزینه از شرکت حذف کنیم. این مدیر 63 ساله صنعت خودرو جهان، گفت: در حال حاضر ما همه به دنبال حفظ همه برندهای زیر مجموعه استلانتیس هستیم، محصولات این برندها را دوست داریم و از تولید آن ها دست نمی کشیم. وی افزود: زمانی که آن ها را دوست دارید، باید به عملکرد شان فرصت دهید تا خود را ثابت کنند. در حالی که گروه استلاتنیس وارد دومین سال فعالیت خود می شود، چالش بلند مدت دیگری را برای احیا ثروت خود در چین شروع کرده است. این در حالی است که در بزرگترین بازار خودرو جهان، فیات-کرایسلر و پژو-سیتروین سهم ناچیزی را دارند، چین در حال حاضر بزرگترین بازار خودرویی جهان را دارد. در این راستا تاوارس گفته است: درحال مذاکره هستیم و بسیاری از اهداف را در اصل تغییر می دهیم. این در حالی است که کارشناسان بازار خودرو معتقد هستند، استلانتیس می تواند به وسیله برندهای قدرتمند خود یعنی جیپ و مازراتی برای کسب سهم بازار چین استفاده کند. به گفته کارشناسان، استلانتیس می تواند از چین به عنوان پایگاه صادراتی به سایر کشورهای آسیا برای تعمیق روابط خود استفاده کند. این موضوع می تواند شراکت فراتر از سرمایه گذاری مشترک در چین برای این شرکت نوپا ایجاد کرد. سانتیو از شرکت الیور وایمن در این رابطه بیان کرد: خوشبختانه برای تاوارس زمان به حد کافی وجود دارد، زیرا توجه سرمایه گذاران در دنیا به چرخش اروپا در حال حاضر معطوف شده است. در پایان باید ذکر کرد که کارلوس تاوارس مدیرعامل شرکت فورشیا، یکی از قطعه سازان بین المللی بود که با قطعه سازان و خودروسازان داخلی همکاری داشت. با توجه به سرمایه گذاری هنگفت این مدیر 63 ساله در ایران، باید دید پس از لغو تحریم ها به کشور باز خواهد گشت؟

پژو
جیپ

general

خودروهای صفر 800 میلیون تومانی در بازار / جک گران تر است یا هایما؟

تجارت نیوز

به گزارش تجارت نیوز، بر اساس آگهی های ثبت شده در سایت دیوار و قیمت خودرو در بازار فهرستی از خودروهای صفر که در محدوده 800 میلیون تومان قیمت دارند به دست آمده است. با توجه به جدول زیر، بیسو T3 با قیمت 780 میلیون تومان ثبت شده است. در بین خودروهایی که در محدوده 800 میلیون تومان قیمت دارند وانت آمیکو آسنا و وانت فوتون تونلند دو دیفرانسیل دیزلی با قیمت 800 میلیون تومان در کنلر بیسو از خودروهای ارزان در لیست هستند. خودروهای چری تیگو 5 IE و هایما S5 با قیمت حدودی 810 میلیون تومان ثبت شده اند. خودروهای چری تیگو 5 TE توربو، ام وی ام X55 اکسلنت، یوآز پیکاپ و جک S5 اتوماتیک خودروهایی هستند که در لیست زیر و با توجه به داده های سایت دیوار در محدوده قیمتی 830 تا 850 میلیون تومان قیمت دارند. خودروهای 860 میلیون تومانیهمچنین خودروهای ام وی ام X55 اکسلنت اسپرت، هایما S7 توربو و سوییست DX 3 در حدود قیمت 860 میلیون تومان قیمت گذاری شده اند. و در بین خودروهای جدول زیر، هایما S7 پلاس، هیوندای اکسنت مونتاژ و یوآز پاتریوت با قیمت 880 میلیون تومان ثبت شدند. در جدول زیر خودروهای صفر در محدوده 800 میلیون تومان را مشاهده می کنید.  آخرین اخبار بازار خودرو را در صفحه خودرو تجارت نیوز بخوانید.

بیسو
جک

general

توقف عرضه محصولات استیشن بنز

پدال نیوز

به گزارش پدال نیوز؛ آینده برای محصولات استیشن مرسدس بنز تاریک به نظر می رسد. در حالی که ولوو مصمم است هم خودروهای استیشن و هم سدان ها را زنده نگه دارد، مرسدس ظاهرا مسیر دیگری را در پیش گرفته است. این خودروساز آلمانی قصد دارد تا پایان دهه حاضر عرضه هر نوع استیشن را در خط تولید خود متوقف کند. نسل آینده کلاس E که ظاهرا در سال 2030 وارد بازار خواهد شد، یک نوع محصول استیشن نیز ارایه نخواهد کرد. مرسدس آخرین نسل کلاس C را با یک مدل استیشن سنتی معرفی کرد، همچنین یک نسخه سواری تمام زمین را ارایه می کند که فقط در اروپا موجود است، اما چه کسی می داند این مدل ها تا چه زمانی زنده خواهند ماند. ناقوس مرگ استیشن های مرسدس بنز در سپتامبر به صدا درآمد، زمانی که مارکوس شفر، مدیرعامل شرکت، درباره بازار رو به کاهش خودروهای استیشن در زمانی که خودروسازان میلیاردها دلار برای انتقال به خودروهای الکتریکی هزینه می کنند، بحث کرد. اختصاص دادن پول برای طراحی، توسعه و ساخت خودروهای الکتریکی برای مشتریانی که در حال کاهش هستند، وقتی که مشتریان به جای آن کراس اوورها و شاسی بلندهای الکتریکی می خواهند، توجیه آن آسان نیست. این شرکت در حال بررسی جایگزین هایی برای ارایه این مشتریان، به ویژه برای مشتریان آلمانی است.

بنز
ولوو

general

برنامه ریزی ایران خودرو در تامین و تولید 75 هزار دستگاه تارا برای سال آینده

پدال نیوز

به گزارش پدال نیوز؛ عادل پیرمحمدی، در مراسم افتتاح سالانه سیستم های مدیریت یکپارچه، با اعلام این که تا پایان سال، فروش ساپکو به بیش از 80 هزار میلیارد تومان خواهد رسید، تصریح کرد: تولید خودرو، فرآیندی بسیار گسترده است که قطعه ساز، تامین کننده مواد اولیه، فولادساز و بسیاری از صنایع پایین دستی و بالادستی را در برمی گیرد و از مجموع قطعات خرید خارج 30 درصد مربوط به خودروساز و قطعه ساز است و متولی تامین 70 درصد باقی مانده، صنعت خودرو نیست. وی با اشاره به ضرورت الگوبرداری ساپکو و شبکه تامین از تجارب ارزنده جهانی در تعامل و همکاری با شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: تعامل سازنده شبکه تامین و شرکت های دانش بنیان، زمینه ساز توسعه محصول و دستاوردهای ارزنده در حوزه خودکفایی و ارتقای دانش فنی صنعت قطعه سازی خواهد شد. پیرمحمدی ضمن اشاره به مزایای بهره مندی از سیستم مدیریت چرخه محصول (PLM) در سازمان ها، از ضرورت تسری این سیستم به حوزه های مختلف تامین، مالی، پروژه ها، مهندسی و تمامی ارکان ساپکو خبر داد و گفت: شالوده رشد اقتصادی در هر کشور، تولید است و باید تمامی توان و عزم خود را در راستای افزایش تولید و تجاری سازی خودروها، بسیج کنیم. مدیر عامل ساپکو با اشاره به هدف کسب استاندارد پنج ستاره کیفی تارا و بهره مندی این خودرو از فولادهای با استحکام کششی بالا اظهار کرد: در تامین 92 درصد فولادهای بدنه خودروهای فعلی و 65 درصد فولادهای بدنه خودروهای جدید نظیر تارا به خودکفایی رسیده ایم. وی با اشاره به ارتباط گسترده صنایع فولاد، پتروشیمی، نفت، لیزینگ، بانک، مس، آلومینیوم، و … با صنعت خودرو گفت: با وجود تحریم های گسترده صنعت خودرو، اقدامات موثری در ساپکو در حوزه خودکفایی صورت گرفته، برای مثال با خودکفایی 45 درصد فوم صندلی های خودرو، سالانه 90 میلیون یورو، کاهش میزان ارزبری داشته ایم. پیرمحمدی افزود: تا دو سال آینده تمامی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از فرمان برقی برخوردار خواهند شد و بهره مندی از فرمان برقی 5 تا 7 درصد کاهش در چرخه مصرف شهری را درپی خواهد داشت. مدیرعامل ساپکو، افزود: در حوزه کیفیت، اقدامات بسیار گسترده ای صورت گرفته که نتایج آن در ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو از جمله دنا پلاس اتوماتیک و همچنین تارا نمایان است. وی همچنین اقدامات شرکت ساپکو در حوزه سیستماتیک و مالی را زمینه ساز افزایش سطح اعتماد و شفافیت زنجیره تامین دانست.

تارا
دنا

general

پیش فروش 7 محصول ایران خودرو در محدوده قیمتی 84.8 تا 157.5 میلیون تومانی

بورس پرس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ایران خودرو هم مانند سایپا، اقدام به برگزاری دور جدید پیش فروش محصولات کرد که از فردا با 7 محصول تارا دستی، سورن پلاس، رانا پلاس و رانا پلاس با سقف شیشه ای، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک و پژو 207 دستی سقف شیشه ای انجام می شود. براساس این گزارش، متقاضیان این محصولات با محدوده قیمتی 84.8 تا.157.5 میلیون تومانی و موعد تحویل دی و بهمن 1401 می توانند از صبح  فردا تا سه روز اقدام به پیش ثبت نام کنند. زمان قرعه کشی هم شنبه آینده دوم بهمن تعیین شده است. انتهای پیام

general

خبرگزاری فارس - ملاحظاتی درباره حمله پهپادی انصارالله به قلب ابوظبی

فارس نیوز

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، جعفر بلوری در روزنامه کیهان نوشت: حمله دیروز مقاومت یمن به ابوظبی «مهم» بود؛ آنقدر مهم که در همان ساعات اولیه تیتر یک و خبر اول رسانه های دنیا شد و اکنون هم که در حال مطالعه این یادداشت هستید، تحلیل ها راجع به آن ادامه دارد. طی روزهای آینده هم در این باره تحلیل ها خواهند رفت. تبعات این حمله (سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حتی حیثیتی) نیز رفته رفته خود را نشان خواهد داد. انقلابیون یمن پس از بارها هشدار و ماه ها صبر بالاخره صبرشان تمام شد و روز دوشنبه 27 دیماه طی عملیاتی دقیق، عجیب، پیچیده و موثر زیرساخت های ابوظبی را چنان هدف قرار دادند که طبق اظهارات برخی کارشناسان منطقه، اماراتی ها کاملا غافلگیر شدند و بدین ترتیب تهدید را برای امارات معتبر ساختند و این کشور را «ادب» کردند. اینکه چرا می گوییم ادب، در ادامه توضیح خواهم داد. براساس آخرین اخبار منتشر شده، یمنی ها با چند پهپاد دو منطقه مهم را در ابوظبی هدف قرار داده اند. یکی منطقه صنعتی «المصفح» (جنوب غربی پایتخت) که از مهم ترین مناطق اقتصادی در امارات به شمار می رود و تعداد زیادی شرکت صنعتی، نمایشگاه و مراکز تعمیر و نگهداری برندهای بین المللی خودرو را در خود جای داده است. و دیگری فرودگاه بین المللی ابوظبی که بنابر گزارش هایی که منتشر شده، قدیمی ترین فرودگاه این کشور است. (بود!) «المصفح» شامل 5 منطقه صنعتی مهم است … هدف قرار دادن المصفح به عنوان یکی از مهم ترین مناطق اقتصادی امارات حامل پیام های مهمی ا ست … نباید فراموش کرد که امارات از مهم ترین کشور های منطقه در مسیله سرمایه گذاری خارجی است و برای چنین کشوری نداشتن امنیت یعنی ضربه سهمگین بر اقتصاد … در این منطقه صنعتی، شرکت های خودروسازی بزرگی مانند آیودی و بنتلی نیز حضور دارند. (راشاتودی دیروز) امارات از آن ریزکشورهای ثروتمندی است که در اندازه و وسعت شاید یک بیستم ایران هم نباشد اما به برکت دلارهای نفتی و گازی و با تکیه بر «دیپلماسی پول» توانسته در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی و بین المللی نقش فعالی را بازی کند. شاید بتوان گفت امارات بیش از اینکه یک کشور باشد، یک بنگاه بزرگ معاملاتی است که برخی سو تفاهم ها باعث شده گاهی دست به ماجراجویی بزند که در یک مورد، دیروز عواقب این ماجراجویی را دید! مسیله بسیار مهم درباره عملیات دیروز انقلابیون یمن، چگونگی انجام آن است. طبیعتا کشوری که صاحب شرکتی به بزرگی «ادنوک» است که در یک قلم 137 میلیارد بشکه نفت در جا دارد، صاحب یکی از بزرگ ترین شرکت های نفتی جهان از نظر مالکیت است و تولید ناخالص سرانه اش گاهی حتی بیش از ثروتمندترین کشورهای صنعتی غربی است، با آمریکا و رژیم صهیونیستی روابط نزدیکی دارد و … حتما باید دارای سیستم های پدافندی شرقی و غربی و صهیونیستی قدرتمندی هم باشد. همین نکته به تنهایی اهمیت و بزرگی عملیات دیروز انقلابیون یمن را نشان می دهد. چگونه اماراتی که صدها مشاور نظامی غربی و شرقی در اختیار دارد و صاحب گران ترین تجهیزات نظامی و ردیابی روز دنیاست دیروز نتوانست مقابل این حمله و این پهپادها بایستد؟ پاسخ ساده است: عملیاتی که علیه این همه تجهیزات و مستشار انجام شد، پیچیده تر و قوی تر و تکنولوژی نظامی که از آن استفاده شده، به مراتب بهتر و دقیق تر بود. همین جاست که باید منتظر تبعات سیاسی و اقتصادی این عملیات باشیم. در کنار اثرات بازدارندگی که این عملیات دارد، امارات را از تکرار ماجراجویی هایی شبیه به آنچه اخیرا در استان «شبوه» یمن انجام داده بود، بازخواهد داشت. مشتری های چنین تجهیزاتی نیز از این پس با تردید بیشتری به فروشندگان و تجهیزات جنگی آنها خواهند نگریست و … البته ممکن است ایتلاف سعودی، با هدف همان «بازدارندگی» که گفتیم دست به اقداماتی بزنند که اگر چنین کنند، بنا به گفته انصارالله، با عملیاتی بزرگ تر مواجه خواهند شد. شاید هم تلاش کنند با قدرت رسانه ای که در اختیار و اجاره آنهاست، از اهمیت آن بکاهند. مثلا بگویند، این عملیات خسارات چندانی نداشته است. مثل کاری که عربستان ابتدا در مواجهه با عملیات بزرگ انقلابیون یمن علیه آرامکو در سال 2019 انجام داد اما نتوانست از انتشار تصاویر ویرانی های آرامکو جلوگیری کند. (برخی در آمریکا و عربستان عملیات علیه آرامکو را به چیزی شبیه به حملات 11سپتامبر تشبیه کرده اند.) منابع رسانه ای غربی و عربی مثل دوویچه وله آلمان و العربیه سعودی طی روزهای گذشته اعلام کرده بودند که، امارات و عربستان پس از ماجرای مصادره کشتی پر از سلاحشان به دست انصارالله، در استان شبوه با یکدیگر متحد شده، و این استان را پس گرفته اند. سوای از اینکه این خبر چقدر دقیق بود، برخی واکنش ها از سوی انصارالله نشان می داد، اماراتی ها بی اعتنا به هشدارهای انقلابیون یمن، در استان شبوه به کمک سعودی ها آمده اند. پس از ورود امارات به جنگ شبوه بود که رهبران سیاسی یمن به این شیخ نشین هشدار دادند موشک ها و پهپادها قلب امارات را نشانه رفته اند. شاید 3 روز از این هشدار نگذشته بود که، این عملیات (عملیات دیروز) انجام و امارات ادب شد! اینکه یک گروه نظامی بتواند ظرف سه روز تهدیدش را عملیاتی کند، نکته مهم دیگری است که کارشناسان نظامی بیش از هر کس دیگری، بر اهمیت آن واقفند. نکته بعدی که نباید از آن غافل بود این است که، انقلابیون یمن در این جنگ، صرفا با یک کشور میکروسکوپی ثروتمند که تجهیزات مدرن و گران قیمت دارد مواجه نیستند. آنها با ایتلافی متشکل از کشورهای آفریقایی، عربی و صد البته خلبان ها و مستشاران نظامی از غرب و «اسراییل» می جنگند. اینکه آمریکای ها در یمن و امارات و عربستان حضور جدی دارند و در اتاق های جنگ مشغولند، یا بخشی از مسیولیت بمباران یمنی ها برعهده 40 خلبان صهیونیست گذاشته شده، مسیله ای نیست که بر کسی پوشیده باشد. همه اینها یعنی، دیروز انصارالله فقط به امارات سیلی نزد بلکه با پهپادهایی که 1300 کیلومتر را طی کرده اند، به امارات، عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی سیلی زد. این عملیات بنا به دلایل متعدد از جمله، شکل و زمان انجام آن، می تواند در سرنوشت جنگ یمن هم موثر باشد. در حال حاضر جنگ در دو جبهه «شبوه» و «مارب» لحظات سرنوشت سازی را سپری می کند و نتایج آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. دیروز اعلام شد، آمریکایی ها از ترس شکست ایتلاف سعودی در مارب، شخصا وارد میادین جنگ شده اند. این به دلیل تشخیص همان اهمیت زمانی است. هدف اعلامی یمنی ها از حمله به ابوظبی، به عقب واداشتن اماراتی هایی است که مدتی بود لااقل در زبان، عقب نشینی کرده بودند. درصورت عقب نشینی امارات از یمن و تاثیرات روحی خوبی که عملیات دیروز برای انقلابیون داشته و از آن طرف، تاثیرات مخربی که برای ایتلاف سعودی دارد، می توان مارب را از هم اکنون آزاد شده تصور کرد. ضمن اینکه در استان شبوه نیز ورق در حال برگشتن است و ساعاتی پس از رسانه ای شدن عملیات پهپادی علیه ابوظبی، انقلابیون یمن توانستند تلفات سنگینی را به ایتلاف سعودی وارد کرده و مناطقی از شبوه را که از دست داده بودند پس بگیرند. روزهای آینده یمن، آبستن تحولات مهمی است؛ تحولاتی که می تواند سرنوشت جنگ 7 ساله یمن را رقم بزند. انتهای پیام/

آیودی

general

زمان ثبت نام و قرعه کشی سایپا چه زمانی است؟

تجارت نیوز

این روزها شرکت های خودروسازی معتبر مانند سایپا، امتیازات ویژه ای را برای خریداران در نظر گرفته اند. یکی از این امتیازات قرعه کشی سایپا می باشد. چند سالی است که این شرکت خودروسازی، محصولات خاصی را به عنوان فروش فوق العاده سایپا در نظر گرفته است و با برگزاری قرعه کشی و اعلام برندگان سایپا، به آن ها خودروهای صفر را با قیمت بسیار مناسبی ارایه می دهد. امسال نیز چندین بار این قرعه کشی انجام شد. آخرین پیش فروش سایپا، دی ماه 1400 بود که افراد با ثبت نام در این طرح می توانستند شانس برنده شدن خود را برای خرید با قیمت محصولات کارخانه ای سایپا تخمین بزنند. بسیاری از افراد منتظر اعلام نتایج قرعه کشی سایپا هستند تا در آن زمان وارد سایت شده و نتیجه را مشاهده کنند. در این بخش شما را با جدیدترین طرح ثبت نام این شرکت و همچنین آخرین قرعه کشی و زمان اعلام نتایج آشنا می کنیم. با ما همراه باشید. جدیدترین طرح ثبت نام سایپادر این طرح ویژه قیمت محصولات سایپا بسیار مناسب تر از قیمت بازار بوده است و افراد با ثبت نام سایپا و ورود اطلاعات مورد نظر در سایت می توانند یکی از برندگان این طرح فوق العاده باشند. برای این طرح 5 نمونه از محصولات سایپا در نظر گرفته شده است که شامل، خودرو کوییک گیربکس معمولی، تیبا دو با رینگ های فولادی، کوییک آر، کوییک پلاس گیربکس اتومات و همچنین سایپا 151 است. هر کدام از این محصولات را می توانید با ثبت در سامانه از آن خود کنید. در جدیدترین طرح سایپا حدودا 707197 نفر حضور داشته اند که از میان آن ها حدودا 696884 نفر شرایط لازم را برای شرکت در قرعه کشی سایپا داشته اند. قیمت خودرو صفر در این قرعه کشی ها بسیار مناسب بوده است به همین دلیل آمار شرکت کنندگان در این طرح بسیار زیاد بوده است. لازم به ذکر است که ظرفیت محصولات ارایه شده توسط سایپا در این فروش فوق العاده حدودا شش هزار خودرو است. برای اینکه متقاضیان خودرو بتوانند به راحتی به محصول مورد نظر خود دست یابی کنند، این شرکت حدودا دوازده هزار نفر را به صورت رزروی در نظر گرفته است تا در صورت انصراف برندگان، افراد دیگر به حق خود برسند. آخرین قرعه کشی انجام شده سایپاآخرین قرعه کشی سایپا برای فروش فوق العاده برخی محصولات این شرکت در هفته سوم از دی ماه 1400 انجام شده است و نتایج آن نیز با تایید نهادهای نظارتی در تاریخ 16 دی ماه ساعت 8 صبح منتشر شده است. در این طرح ویژه پس از ثبت نام سایپا و اعلام برندگان، صد دستگاه کوییک پلاس گیربکس اتومات، 400 دستگاه خودروی کوییک گیربکس معمولی، 1000 دستگاه خودروی کوییک آر، پانصد دستگاه خودروی تیبا دو و همچنین دو هزار دستگاه خودرو سایپا 151 به بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است که تحویل این خودروها در فروش فوق العاده سایپا 90 روزه بوده است. برندگان قرعه کشی تا 72 ساعت مهلت دارند تا وجه مورد نیاز برای خودروی درخواستی خود را واریز نمایند. در صورت عدم واریز وجه تا 72 ساعت، نام آن ها از لیست حذف شده و افرادی دیگری جایگزین آن ها خواهند شد. قیمت روز و قیمت کارخانه ای خودروهای سایپاهمانطور که گفتیم قیمت روز خودرو سایپا موجود در بازار با قیمت درب کارخانه آن بسیار متفاوت است. با ثبت نام سایپا و برنده شدن در قرعه کشی شما هم می توانید این خودروها را با قیمتی بی نظیر در اختیار داشته باشید. همچنین شما می توانید قیمت روز این محصولات را در بازار ازاد بررسی نمایید. قیمت کوییک گیربکس معمولیقیمت کوییک آرقیمت کوییک پلاس گیربکس اتوماتقیمت تیبا 2قیمت سایپا 151همانطور که می بینید قیمت سایپا که در قرعه کشی عرضه می شود با قیمت بازار تفاوت زیادی دارد. همین امر موجب می شود که در هر طرح پیش فروش سایپا، متقاضیان زیادی ثبت نام نموده و مشتاقانه منتظر اعلام نتایج برندگان باشند. جمع بندیمتقاضیان خرید خودروهای صفر از شرکت خودروسازی سایپا با قیمت استثنایی می توانند در طرح های مختلف سایپا شرکت کنند. این شرکت برای خودرودار شدن بسیاری از مردم، فروش های فوق العاده ای ارایه می دهد تا افراد بتوانند با شرکت در قرعه کشی و برنده شدن، شانس بیشتری در خرید خودرو داشته باشند. با وجود تورم و بالا رفتن قیمت خودروها در بازار ممکن است افراد زیادی دیگر توانایی خرید خودروها را با این قیمت های سرسام آور نداشته باشند به همین دلیل پیشنهاد می شود در طرح های ویژه سایگا ثبت نام نموده و شانس خود را در این قرعه کشی امتحان کنند. در طرح های مختلف سایپا در هر دوره خودروهای خاصی عرضه می شود و شما با ورود به سامانه سایپا می توانید ثبت نام نمایید و خودروی درخواستی خود را برای انجام قرعه کشی ثبت کنید.

تیبا
کوییک

general

دردسر جدید تولید خودروهای برقی

تجارت نیوز

به گزارش تجارت نیوز، بر اساس اطلاعات منتشر شده موسسه «ریستاد انرژی» Rystad Energy سرمایه گذاری روی باتری های «فسفات آهن لیتیوم» یا به طور اختصار LFP از اوایل سال 2021 روند افزایشی پیدا کرده است. ازاین رو تامین نمک های لیتیوم در نیمه اول سال 2022 همچنان در تنگنا باقی خواهد ماند که دلیل اصلی آن تاخیر در تولید این عنصر در کشورهای چین و آمریکای جنوبی است. تولیدکنندگان این عنصر هم خیلی تمایل به فروش حجم بالای آن در یک بازار ندارند. مسایل مرتبط با شیوع ویروس کرونا و معضلات لجستیک هم مزید بر علت شده اند و گلوگاهی در تامین لیتیوم موردنیاز خودروسازان ایجاد کرده اند. استان چینگای Qinghai در چین با محدودیت و کندی تولید کربنات لیتیوم روبه رو شده است و به همین دلیل علاقه ای ندارند که نمک لیتیوم را یک جا در بازار به فروش برسانند. در مثلث لیتیوم آمریکای جنوبی هم همین عدم تمایل مشاهده می شود، با اینکه برنامه ریزی های آنها نشان از افزایش ظرفیت برای سال 2022 دارد. با اشتیاقی که مردم دنیا به خرید خودروهای برقی در سال 2021 نشان داده اند، به طور طبیعی چشم انداز نیاز به این عنصر در سال های آتی، بسیار خوش بینانه است و تقاضا برای باتری های ال. اف. پی و در نتیجه نیاز به کربنات لیتیوم، روند افزایشی خواهد داشت. (دنیای اقتصاد) خبر مهم درباره خودروی برقی ایرانیتیرماه سال جاری نخستین نمونه آزمایشی خودرو تارا برقی گروه صنعتی ایران خودرو با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رونمایی شد. حالا بعد از گذشت چندماه تولید خودروی برقی ایرانی در چه وضعیتی قرار دارد؟ به نقل از خبرآنلاین، در مراسم رونمایی خودروی تارا برقی، فرشاد مقیمی (مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو) ضمن تاکید بر اینکه کاهش آلایندگی ها علت اصلی ورود به حوزه تولید خودروهای برقی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق پیش بینی ها با ادامه روند مصرف گاز CO2 و گازهای گلخانه ای تا سال 2050 به دو برابر تولید فعلی CO2 در جهان می رسیم. همچنین با توجه به اینکه خودرو یکی از این منابع آلایندگی ها به حساب می آید، ایران خودرو با طراحی خودروی برقی تارا حرکت خود در این مسیر را آغاز کرده است. این مدیر خودروساز به هدف گذاری برای داخلی سازی تمام اجزا و قطعات تارا برقی اشاره کرده و گفت: ایران خودرو در جهات کاهش فاصله فناوری خودرو داخلی با دنیا، در این بخش فعالیت های خود را رونق خواهد بخشید. حمایت نهادهای حاکمیتی برای ادامه مسیر ایران خودرو در طراحی و تولید خودروهای برقی ضروری خواهد بود. حاکمیت نقشه راه را ترسیم و وظایف هر بخش را تبیین کند تا حرکت آغاز شده گروه ایران خودرو، متوقف نشود. در نظر داریم تا از طریق ایجاد شبکه تامین به یک محصول دست یابیم که در تارای برقی این خواسته تحقق یافته است. مطالعه بیشتر: شگفت انگیزترین خودروهای برقی 2021

تارا

general

آغاز ثبت نام طرح پیش فروش 7 محصول ایران خودرو از امروز + جدول قیمت

رکنا

به گزارش رکنا اقتصادی، به نقل از ایکوپرس، طرح پیش فروش هفت محصول گروه صنعتی ایران خودرو از فردا 28 دیماه به مدت سه روز به اجرا گذاشته می شود. در این طرح تارا دستی، سورن پلاس، رانا پلاس و رانا پلاس با سقف شیشه ای، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک و پژو 207 دستی سقف شیشه ای با موعد تحویل دی و بهمن 1401 عرضه می شود. مشتریان برای ثبت نام نهایی از طریق قرعه کشی که با حضور نمایندگان نهاد های ناظر روز شنبه دوم بهمن ماه برگزار می شود، انتخاب خواهند شد. اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید: زندگی 500 کاسب پلاسکو زیر آوار دفن شد! / وعده های دولت در این 5 سال عملی نشد + فیلم پلاسکو 1400 آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

پژو
فردا
( 1 )